dijous, 1 d’abril del 2010

Pràctica d'Hematologia

Us presentem una nova activitat del projecte, realitzada per dues professores del Departament de Sanitària, amb la particularitat de encetar un treball conjunt entre alumnat de cicles i de ESO/Batx.:
PRÀCTICA: VISUALITZACIÓ I DIFERENCIACIÓ DE CEL·LULES SANGUÍNIES
El 2 de març, Isabel Selfa(professora de Laboratori) i jo mateixa (professora de Sanitària) vam organitzar una pràctica, dins del projecte d’excel·lència, en la que van participar alumnes de quart d’ESO, primer i segon de Batxillerat, i també alumnes del cicle formatiu de laboratori.
La pràctica va consistir en realitzar la visualització i diferenciació de cèl·lules sanguínies. Els alumnes de laboratori van actuar de monitors dels alumnes d’ESO/Batx. Prèviament a la realització de l’activitat, es va anunciar la pràctica en l’aula moodle d’excel·lència, i se’ls va “penjar” un dossier amb els continguts de l’estudi de la sang, per la qual cosa els alumnes ja anaven amb un guió i amb el coneixement previ del que anaven a treballar. El dia de la realització de l’activitat, abans de res, els alumnes de laboratori, van fer una breu exposició del tema, i més tard els alumnes d’ESO i Batxillerat, amb l’ajuda dels alumnes de laboratori, van poder diferenciar els diversos tipus cel·lulars mitjançant l’extensió i posterior tinció d’una gota de sang. La pràctica va ser altament enriquidora per a tots. Els alumnes, tant d’Eso com de Batxillerat, van manifestar l’ èxit d’aquest tipus d’activitat al seu professorat de referència.
També els alumnes de cicles van manifestar: ”Ha estat una experiència molt interessant i ens ha ajudat a desenvolupar capacitats com la exposició oral i a dur a la pràctica coneixements apresos en aquest curs”,”Ha sigut una experiència molt bona, la de posar-se en el lloc del professor”,”Ha estat una molt bona experiència per les dues parts, seria bo que es repetira en successives ocasions”.
El professor de Biologia, Manuel Vivó, que va acompanyar als alumnes d’ESO i Batxiller, ha notat, la diferència a l’hora de donar l’assignatura de Biologia en la part de la cèl·lula, ja que els alumnes tenen més consolidat els coneixements sobre la morfologia cel·lular.
Les dues professores vam dissenyar i coordinar l’activitat, també hem fet una valoració molt positiva de ella.
Si voleu, tots els alumnes i professors del IES Matilde Salvador, podeu accedir al la pàgina de moodle, entrant en Excel·lència- FP Laboratori.
Inmaculada Bielsa Franch (Departament de Sanitària).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada